مسولان امارت اسلامی می‌گویند که در نتیجه‌ی‌ این زمین ‌لرزه حدود ۳۰  تن کشته و زخمی شدند و به مردم خسارات هنگفت مالی رسیده است. معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که بیشترین تلفات و خسارات ناشی از این دو زمین لرزه در ولسوالی قادس بادغیس بوده است. معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که ممکن است […]

مسولان امارت اسلامی می‌گویند که در نتیجه‌ی‌ این زمین ‌لرزه حدود ۳۰  تن کشته و زخمی شدند و به مردم خسارات هنگفت مالی رسیده است.

معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که بیشترین تلفات و خسارات ناشی از این دو زمین لرزه در ولسوالی قادس بادغیس بوده است. معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که ممکن است آمار تلفات ناشی از این دو زمین لرزه تغییر کند. به گفته‌ی وی، تیم‌های از ادارات کمک رسانی به منطقه اعزام شده اند و امارت اسلامی به کمک رسانی به آسیب دیدگان متعهد است.

بخش زلزله‌ی مرکز زمین شناسی امریکا می‌گوید که این زلزله روز (دوشنبه، ۲۷ جدی) در ساعت ۴:۱۰ دقیقه پس از ظهر به وقت محلی و در حدود ۴۱ کیلومتری شرق “قلعه نو” مرکز ولایت بادغیس رخ داده است. این نهاد بزرگی این زمین ‌لرزه را ۵٫۳ و در عمق حدود ۱۸ کیلومتری زمین گزارش کرده است. بنا به گزارش‌ها، شدت این زلزله به قدری بوده که در مشهد در شرق ایران نیز احساس شده است.