صلاح‌الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان طی پیام فرا رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی را که مقارن با نوروز و آغاز فصل بهار و زنده شدن دوباره‌ی طبیعت است، به تمام شهروندان افغانستان تبریک گفته است. در پیام رییس جمعیت اسلامی افغانستان آمده که سال ۱۴۰۰ خورشیدی، سال تلخی‌های بی‌شمار، پر از اندوه، مشکلات و […]

صلاح‌الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان طی پیام فرا رسیدن سال نو ۱۴۰۱ خورشیدی را که مقارن با نوروز و آغاز فصل بهار و زنده شدن دوباره‌ی طبیعت است، به تمام شهروندان افغانستان تبریک گفته است.

در پیام رییس جمعیت اسلامی افغانستان آمده که سال ۱۴۰۰ خورشیدی، سال تلخی‌های بی‌شمار، پر از اندوه، مشکلات و دشواری‌های زیادی برای مردم افغانستان بود و مردم سختی‌ها و صحنه‌های دل‌خراش این سال را هرگز فراموش نخواهند کرد.

در این پیام رییس جمعیت اسلامی افغانستان گفته که راه حلِ دایمی معضل افغانستان، گفت‌وگو به هدف اجماع روی مسایل کلان ملی از جمله نوعیت و ساختار نظام، اصول و اهداف آن و دست‌یابی به نقشه ‌راه جامع بعدی است. به گفته‌ی وی در صورت عدم توافق روی این موارد، افغانستان ‌بار دیگر در بحران و منازعه عمیق‌‌تر و پیچیده‌‌تری فرو خواهد رفت که حل آن به مراتب از شرایط کنونی دشوارتر خواهد بود.

رییس جمیعت اسلامی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که با آغاز سال جدید مردم در جامعه نیز شاهد تحول و دگرگونی مثبت برای فردا های روشن و نوید بخش باشند و عقلای سیاسی کشور بتوانند از طریق گفت‌وگو به یک راه حل معقول که حاکمیت مردم و عدالت اجتماعی را تضمین کند، دست یابند.