معاون سیاسی ریاست‌الوزارا گفته که حکومت کنونی زمینه و امکانات را برای برگشت مهاجران افغانستان فراهم می‌کند. مولوی عبدالکبیر در ادامه افزوده که کمیسیونی عالی‌ در هماهنگی با نهادهای امدادرسان موظف شده تا همه مشکلات مهاجران را حل کند. ارگ در خبرنامه‌ای از دیدار عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با نمایندگان مهاجرین بغلان مقیم پاکستان و […]

معاون سیاسی ریاست‌الوزارا گفته که حکومت کنونی زمینه و امکانات را برای برگشت مهاجران افغانستان فراهم می‌کند. مولوی عبدالکبیر در ادامه افزوده که کمیسیونی عالی‌ در هماهنگی با نهادهای امدادرسان موظف شده تا همه مشکلات مهاجران را حل کند.

ارگ در خبرنامه‌ای از دیدار عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با نمایندگان مهاجرین بغلان مقیم پاکستان و شماری از بزرگان قومی ولسوالی احمدآباد پکتیا خبر داده‌است. عبدالکبیر در این دیدار گفته که زمینه و امکانات را برای برگشت مهاجرن افغانستان فراهم می‌کند. او افزوده که حکومت سرپرست به‌منظور رسیدگی به امور برگشت‌کنندگان، کمیسیون عالی را توظیف کرده تا در هماهنگی با نهادهای کمک‌کننده، تمام مشکلات  آنان را حل نماید.

افزون بر این، آصف‌ درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان از دیدارش با لارس بو مولر، نمایند ویژه دنمارک برای افغانستان خبر داده‌است. آقای درانی در ایکس نگاشته که با آقای مولر درباره راه‌های همکاری برای رسید‌گی به مشکلات مهاجران افغانستان گفت‌وگو کرده‌است. در همین حال، برخی از استادان دانشگاه می‌گویند که اکنون نرخ بی‌کاری در کشور بلند است و برگشت شمار زیادی از مهاجران آن را تشدید خواهد کرد.

این درحالی‌است که پس از تشدید تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد، دولت پاکستان تصمیم بی‌پیشینه‌ای مبنی بر اخراج کامل مهاجران افغانستان گرفت و تاکنون صدها هزار تن از پناهندگان افغانستان را اخراج کرده‌است. مهاجران در حالی به کشور بر می‌گردند که وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نیست؛ نرخ بی‌کاری بلند است، فقر به‌گونه‌ چشم‌گیر افزایش یافته‌است و بربنیاد گزارش‌ها، دوسوم جمعیت کشور نیاز بی‌درنگ به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv