زنان قشری که در تمامی کشورهای جهان خصوصا کشورهای اسلامی از ارزش والای برخوردار است و در افغانستان، زنان در ۲۰سال اخیر با تمامی چالش‌های موجود در تمام عرصه‌ها، رشد چشم‌گیر داشته اند. در بیش از ۲۰۰ روز اخیر زنان کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو شدند. امروز 〈سه‌شنبه، ۱۷ حوت〉 هشتم مارچ روز جهانی همبسته‌گی […]

زنان قشری که در تمامی کشورهای جهان خصوصا کشورهای اسلامی از ارزش والای برخوردار است و در افغانستان، زنان در ۲۰سال اخیر با تمامی چالش‌های موجود در تمام عرصه‌ها، رشد چشم‌گیر داشته اند.

در بیش از ۲۰۰ روز اخیر زنان کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو شدند. امروز 〈سه‌شنبه، ۱۷ حوت〉 هشتم مارچ روز جهانی همبسته‌گی زنان است. فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان در کابل از این روز گرامی‌داشت کرد. مسوولان این نهاد می‌گویند که باید برخبرنگاران زن زمینه‎های برگشت به شغل‌های شان مساعد شود. در همین حال، شماری از زنان از امارت اسلامی می‌خواهند که به تعهدات شان پابند بوده و حقوق زنان را برای شان بدهند. هم‌چنان شماری از خبرنگاران زن اکنون هم از مشکلات شغلی و اطلاعات رسانی نگرانی کرده‌اند. در حالی از هشتم مارچ روز جهانی زن در کشور در چندین مکان گرامی‌داشت صورت گرفت که پس از تسلط امارت اسلامی در کشور شماری زیادی از زنان شغل‌های شان را از دست دادند.