نتایج نظر سنجی انستیتوت جورج تاون و موسسه تحقیقات صلح اسلو، نشان می‌دهد که افغانستان در میان ۱۷۷ کشور جهان به لحاظ پیشرفت زنان در رتبه آخر قرار دارد. مدیر موسسه صلح اسلو می‌گوید که این گزارش درباره وضعیت زنان افغانستان ″زنگ خطری برای رهبران جهان″ است. انستیتوت جورج تاون برای زنان، صلح و امنیت، […]

نتایج نظر سنجی انستیتوت جورج تاون و موسسه تحقیقات صلح اسلو، نشان می‌دهد که افغانستان در میان ۱۷۷ کشور جهان به لحاظ پیشرفت زنان در رتبه آخر قرار دارد. مدیر موسسه صلح اسلو می‌گوید که این گزارش درباره وضعیت زنان افغانستان زنگ خطری برای رهبران جهان است.

انستیتوت جورج تاون برای زنان، صلح و امنیت، وضعیت زنان را در ۱۷۷ کشور جهان بر سه محور مشارکت، عدالت و امنیت برای زنان بررسی کرده‌است. نتایج این تحقیق از سازمان ملل متحد، بانک جهانی، موسسه نظرسنجی گالوپ و چند منبع دیگر جمع‌آوری شده‌است. این تحقیق بر محورهای تحصیلات زنان، مرگ‌‌ومیر مادران، اشتغال زنان، خشونت‌‌های سیستماتیک، خشونت‌‌های جنسی نیز چرخیده‌است. بر اساس نتایج این تحقیق کشورهایی که در ردیف “دولت‌شکننده” طبقه‌‌بندی شده‌‌اند، بدترین عملکرد را داشته‌‌اند. نتایج این تحقیق همچنان نشان می‌دهد که در این رده، افغانستان با داشتن دولت‌شکننده عملکرد خوب در برابر زنان نداشته است.

این در حالیست که چندی پیش مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که افغانستان به‌عنوان بدترین مکان برای زنان در سراسر جهان شناخته شده‌است.

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی حکومت سرپرست می‌گوید که حقوق تمام شهروندان افغانستان بر اساس آموزه‌های اسلامی تامین است.

در این تحقیق افزون بر افغانستان، یمن، افریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان، سوریه، سومالی و عراق به‌عنوان بدترین کشور برای زنان شناخته شده‌است. کشورهایی چون دنمارک، سوئیس، سویدن، فنلند، آیسلند، لوکزامبورگ، ناروی، اتریش، هالند و نیوزیلند در فهرست ده کشور برتر برای زنان اند. امارات متحده عربی از جمله کشورهایی است که بر اساس پیشرفت زنان در ردیف ۲۲ قرار گرفته و نسبت به فرانسه، بریتانیا و امریکا جلوتر بوده است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv