شرکت برق‌رسانی افغانستان می‌‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار دو پایه برق در ولسوالی سالنگ ولایت پروان، جریان برق وارداتی اوزبیکستان به کابل و برخی ولایت‌های دیگر قطع شده است. حکمت‌الله میوندی، سخن‌وگوی شرکت برق‌رسانی کشور می‌گوید که این دو پایه برق وارداتی در منطقه “تاغمه” از مربوطات ولسوالی سالنگ جنوبی به گونه‌ی کامل منهدم شده‌اند. […]

شرکت برق‌رسانی افغانستان می‌‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار دو پایه برق در ولسوالی سالنگ ولایت پروان، جریان برق وارداتی اوزبیکستان به کابل و برخی ولایت‌های دیگر قطع شده است.

حکمت‌الله میوندی، سخن‌وگوی شرکت برق‌رسانی کشور می‌گوید که این دو پایه برق وارداتی در منطقه “تاغمه” از مربوطات ولسوالی سالنگ جنوبی به گونه‌ی کامل منهدم شده‌اند. آقای میوندی افزود که با انهدام این پایه‌‌های برق وارداتی، افزون بر کابل جریان برق به ۱۰ ولایت کشور نیز قطع شده است.

سخن‌گوی شرکت برشنا افزود که کارمندان فنی این شرکت به ساحه رسیده‌اند و تلاش‌ها برای ترمیم پایه‌‍‌ها و وصل دوباره‌ی برق وارداتی اوزبیکستان به کابل و دیگر ولایت‌ها ادامه دارد.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است. امارت اسلامی گفته که تلاش‌های آنان برای بازداشت عاملان این انفجار جریان دارد. پس از مسلط شدن دوباره امارت اسلامی در کشور، این دومین‌ انفجار بر پایه‌‌های برق وارداتی اوزبیکستان در ولایت‌های شمال کابل است. پیش از این شرکت برق‌رسانی افغانستان گفته بود که ترمیم هر پایه برق وارداتی، حدود صد هزار دالر امریکایی هزینه بر می‌دارد.