سرپرست وزارت امور خارجه در ‌گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی می‌گوید که حکومت سرپرست، در زمینه فراهم‌سازی مکان مناسب برای بودوباش مهاجران کشور کار خواهد کرد. وی از کشورهای همسایه خواسته تا حقوق مهاجران را رعایت کنند. امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در سفر به ایران و شرکت در نشستی با محوریت فلسطین، در ‌گفت‌وگو […]

سرپرست وزارت امور خارجه در ‌گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی می‌گوید که حکومت سرپرست، در زمینه فراهم‌سازی مکان مناسب برای بودوباش مهاجران کشور کار خواهد کرد. وی از کشورهای همسایه خواسته تا حقوق مهاجران را رعایت کنند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در سفر به ایران و شرکت در نشستی با محوریت فلسطین، در ‌گفت‌وگو با یک رسانه ایرانی در پاسخ به پرسشی خبرنگار این رسانه، در رابطه به ارسال نامه‌ای رسمی به ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ ولایت‌ها مبنی بر حذف نوشته‌ها با زبان‌‌های انگلیسی و فارسی گفته که حکومت سرپرست هیچ نوع تبعیضی علیه زبان فارسی تحمیل نکرده و این زبان همانند پشتو زبان رسمی افغانستان است.

او همچنان می‌گوید که حکومت سرپرست در زمینه فراهم‌سازی مکان مناسب برای بودوباش مهاجران کشور کار خواهد کرد.

در همین حال، حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه ایران در کابل می‌گوید که با امیرخان متقی، در تهران دیدار کرده و درباره تقویت روابط دیپلوماتیک، افزایش روابط تجاری و ترانزیتی و همچنان درباره وضعیت مهاجران ‌گفت‌وگو کرده‌است.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ ایران در دیدار با امیرخان متقی، بر ضرورت حل مسائل موجود میان دو طرف از جمله مرز و آب ‌تأکید کرده و خواستار همکاری عملی افغانستان برای رفع این مشکلات شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv