ریاست عمومی حفظ و مراقبت سالنگ‌‌ها اعلام کرده است که دلیل طوفان و برف‌باری شدید شاهراه سالنگ جنوبی و شمالی به روی رفت‌‌وآمد مسدود است. قاضی عبید، مسوول حفظ و‌ مراقبت سالنگ‌‌ها گفته است که به‌دلیل توفان شدید در جنوب سالنگ و نیز برف‌باری سنگین در سالنگ شمالی این مسیر شب گذشته 〈جمعه، ۱ دلو〉 […]

ریاست عمومی حفظ و مراقبت سالنگ‌‌ها اعلام کرده است که دلیل طوفان و برف‌باری شدید شاهراه سالنگ جنوبی و شمالی به روی رفت‌‌وآمد مسدود است.

قاضی عبید، مسوول حفظ و‌ مراقبت سالنگ‌‌ها گفته است که به‌دلیل توفان شدید در جنوب سالنگ و نیز برف‌باری سنگین در سالنگ شمالی این مسیر شب گذشته 〈جمعه، ۱ دلو〉 به روی ترافیک بسته شده است. وی از شهروندان کشور خواسته است که تا اطلاع بعدی از سوی این ریاست، در این مسیر سفر نکنند. درهمین حال، مسیرهای بامیان– کابل از طریق کوتل حاجی ‌گگ و بامیان- دایکندی از طریق کوتل‌‌های شاتو و قوناق به‌دلیل توفان شدید مسدود شده است.

برف‌پاکی مسیر مرکز بامیان– ولسوالی یکه ‌ولنگ شروع شده است، اما دیگر مسیرها به‌روی تردد مسافران مسدود هستند. تمام‌ راه‌های مواصلاتی دایکندی به‌دلیل توفان‌‌های شدید مسدود شده‌اند.

گفتنی‌است که شاهراه کابل– ننگرهار نیز به‌دلیل برف‌باری و ریزش کوه به روی رفت‌وآمد بسته شده است. دلیل بسته شدن این مسیر، ریزش صخره کوه در ساحه‌ای از مربوطات ولسوالی سروبی عنوان شده است.