روابط بین‌الملل در اسلام، اثر دکتور عنایت‌الله خلیل هدف طی مراسمی در کابل نقد و رونمایی شد. شماری از فرهنگیان و نویسندگان این اثر را به نقد و بررسی گرفتند. آنان از تلاش‌های نویسنده در راستای جمع‌آوری مواد این کتاب ستایش کردند. شماری دیگری از شرکت‌کنندگان، خلاها و و کمبودهای این اثر را نشانی و […]

روابط بین‌الملل در اسلام، اثر دکتور عنایت‌الله خلیل هدف طی مراسمی در کابل نقد و رونمایی شد. شماری از فرهنگیان و نویسندگان این اثر را به نقد و بررسی گرفتند.

آنان از تلاش‌های نویسنده در راستای جمع‌آوری مواد این کتاب ستایش کردند. شماری دیگری از شرکت‌کنندگان، خلاها و و کمبودهای این اثر را نشانی و به نقد گرفتند.

در این مراسم شماری زیادی از مقام‌های حکومتی، نویسندگان، فرهنگیان و قلم‌به‌دست شرکت کردند. شماری از شرکت‌کنندگان این مراسم، به‌ویژه سخنرانان این اثر را به نقد و بررسی گرفتند.

عبداللطیف نظری معین وزارت اقتصاد، رونمای این کتاب را در شرایط کنونی نگاه راهبردی به تحولات کلان بین‌المللی خواند و گفت که این اثر برای دانش‌پژوه‌ها با اهمیت است.

شمار دیگری از شرکت‌کنندگان، خلاها و و کمبودهای این اثر را نشانی و به نقد گرفتند.

از سوی هم، دکتور عنایت‌الله خلیل هدف نویسنده این اثر گفت که روابط بین‌الملل همزمان با عمر جوامع بشری وجود داشت و تأثیرات مثبت و منفی در درازای تاریخ بالای سرنوشت و حیات انسان‌ها و دولت‌ها داشته‌است.

وی انگیزه اصلی تدوین این اثر را احساس کمبود شدید چنین اثرها در عرصه روابط بین‌الملل دانست.

این اثر در حالی تدوین و نقد و رونمایی می‌شود که در افغانستان طی سال‌های اخیر در عرصه روابط بین‌الملل کم تر پرداخته شده‌است.

گفتنیست که روابط بین‌الملل به مطالعه روابط میان کشورها، سازمان‌های بین دولتی، سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های چندملیتی، گفته می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv