سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات می‌گوید که با فرارسیدن زمستان، بسیاری از زلزله‌زدگان در چادر زندگی می‌کنند. سازمان ملل گفته‌است که بیشتر آسیب‌دیدگان از زلزله، به سرپناه و آب تمیز دست‌رسی ندارند. این سازمان در پلتفرم ایکس نوشته که هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز است. زمستان اینک از راه فرامی‌رسد […]

سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات می‌گوید که با فرارسیدن زمستان، بسیاری از زلزله‌زدگان در چادر زندگی می‌کنند. سازمان ملل گفته‌است که بیشتر آسیب‌دیدگان از زلزله، به سرپناه و آب تمیز دست‌رسی ندارند. این سازمان در پلتفرم ایکس نوشته که هنوزهم به کمک‌های فوری نیاز است.

زمستان اینک از راه فرامی‌رسد و همگام با آن زندگی برای این چادرنشینان دشوارتر می‌شود. مردمان با چادرهای سرشار از سوز و سرما؛ در آروزی سرپناهی که از باد و باران در امان‌شان نگه‌دارد. با این حال، سازمان ملل می‌گوید که با نزدیک شدن زمستان، بسیاری از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات هنوز در چادرها زندگی می‌کنند و به سرپناه مناسب و آب تمیز دست‌رسی ندارند. این سازمان روز (شنبه، ۲۰ عقرب) در صفحه‌ی کاربری خود در ایکس نوشته‌است که با گذشت بیش از یک ماه از زمین‌لرزه‌های ویران‌گر، هنوز به کمک‌های فوری نیاز است. شماری از فعالان اجتماعی می‌گویند که نیاز اولی و مبرم زلزله‌زدگان سرپناه و مسکن است.

پیشتر دفتر هماهنگ کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) گفته بود که از ۹۳.۶ میلیون دالر بودجه‌ی درخواستی برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات در زمستان، ۲۶ درصد آن دریافت شده‌است. به‌گفته‌ی اوچا، تنها در بخش فراهم کردن سرپناه، ۴۰٫۲ میلیون دالر نیاز است، اما تا اکنون ۷٫۵ میلیون دالر تأمین شده‌است. درهمین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که باید سازمان‌های بین‌المللی و ادارات حکومتی به‌صورت هماهنگ و شفاف کمک‌ها را به نیازمندان واقعی توزیع کنند.

اوچا در گزارشی اخیر خویش تصریح کرده بود که بیش از ۴۸ هزار خانواده تحت تأثیر زمین‌لرزه‌های اخیر در ولایت هرات قرار گرفته‌اند. طبق این گزارش، تقریبا ۱۰ هزار خانه بهطور کامل ویران شده و ۲۰ هزار و ۴۳۰ خانه به‌شدت آسیب دیده‌اند. همچنین بر اساس آمارها، در زمین‌لرزه‌های هرات، بیش از دو هزار تن جان باخته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv