هم‌زمان با آغاز مکتب پسران از سوی طالبان در سطح کشور، سازمان‌ملل متحد از ادامه مسدود ماندن مکتب‌های دختران در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. وزارت معارف دیروز 〈جمعه، ۲۶ سنبله〉 اعلام کرد که تمام مکتب‌های ابتدایی، لیسه و مکتب‌های رسمی پسران فعالیت خود را از سر بگیرند. حکومت طالبان در مورد چگونگی آغاز دروس […]

هم‌زمان با آغاز مکتب پسران از سوی طالبان در سطح کشور، سازمان‌ملل متحد از ادامه مسدود ماندن مکتب‌های دختران در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

وزارت معارف دیروز 〈جمعه، ۲۶ سنبله〉 اعلام کرد که تمام مکتب‌های ابتدایی، لیسه و مکتب‌های رسمی پسران فعالیت خود را از سر بگیرند. حکومت طالبان در مورد چگونگی آغاز دروس مکتب‌های دختران چیزی نگفته ‌است. هنریتا فور رییس بخش حمایت از کودکان سازمان‌ملل متحد “یونیسف” گفته که نگران محرومیت دانش‌آموزان دختر است. بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی در داخل کشور نیز نسبت به ادامه درس‌های دختران به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. پیش از این طالبان اعلام کرده بودند که دختران و زنان می‌توانند در دانشگا‌ه‌ها درس بخوانند؛ اما در صنف‌های جداگانه و با رعایت حجاب کامل اسلامی. هم‌زمان با صدور این بیانیه، گروه طالبان وزارت امور زنان را نیز به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر داد.