سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از افزایش بیماری‌ عفونت حاد تنفسی در دو هفته‌ پسین ماه جنوری در افغانستان خبر داده‌است. در این گزارش آمده که در این دو هفته نزدیک به ۸۴ هزار مورد حاد تنفسی در افغانستان به ثبت رسیده‌است. سازمان صحی جهان در تازه‌ترین گزارشی خود از افزایش بیماری‌ عفونت حاد تنفسی […]

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از افزایش بیماری‌ عفونت حاد تنفسی در دو هفته‌ پسین ماه جنوری در افغانستان خبر داده‌است. در این گزارش آمده که در این دو هفته نزدیک به ۸۴ هزار مورد حاد تنفسی در افغانستان به ثبت رسیده‌است.

سازمان صحی جهان در تازه‌ترین گزارشی خود از افزایش بیماری‌ عفونت حاد تنفسی در دو هفته‌ پسین ماه جنوری سال جاری در افغانستان خبر داده‌است. سازمان صحی جهان تصریح کرده که بیش از ۶۲ درصد مبتلایان این بیماری کودکان زیر ۵ سال و در مجموع ۴۹ درصد مبتلایان زنان و دختران هستند.

براساس آمار سازمان صحی جهانی، شمار موارد بیماری حاد تنفسی در سال گذشته میلادی در افغانستان به بیش از یک میلیون و ۳۸۴  تن می‌رسید که ۶۱.۵ درصد آنان را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می‌دهند.

افزون بر این، در این سال دو هزار و ۷۹۸ تن در سراسر افغانستان در نتیجه ابتلا به بیمارهای‌ حاد تنفسی جان باخته‌اند: «از اول جنوری تا ۲۷ این ماه ۱۶۰ هزار و ۷۵۶ مورد بیماری عفونت حاد تنفسی در افغانستان ثبت شده‌است که از این میان ۳۸۳ تن در اثر این بیماری در ۳۴ ولایت کشور جان باخته‌اند. حد اوسط آمار ثبت‌شده فعلی این بیماری نسبت به زمان مشابه در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بیشتر است».

درهمین حال، عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت خارجه با فیلیپ ریبیرو رییس عمومی داکتران بدون مرز در افغانستان دیدار کرد. حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار، رییس عمومی داکتران بدون مرز در افغانستان گفت که در سال جاری خورشیدی به ۷۰۰ هزار تن در زمینه‌های مختلف خدمات صحی ارائه کرده‌اند.

گفتنی‌است که سازمان صحی جهان چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که در حال حاضر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند افغانستان در مناطقی زند‌‌گی می‌کنند که به خدمات صحی دست‌رسی ندارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv