سازمان صحی جهان در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد جهانی صحی می‌گوید که از هر دو شهروند افغانستان یک‌‌تن آنان با مشکلات روانی روبه‌‌رو اند. پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست در کشور و با کاهش کمک‌های بین‌‌المللی، وضعیت نهادهای صحی دولتی در افغانستان […]

سازمان صحی جهان در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد جهانی صحی می‌گوید که از هر دو شهروند افغانستان یک‌‌تن آنان با مشکلات روانی روبه‌‌رو اند.

پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست در کشور و با کاهش کمک‌های بین‌‌المللی، وضعیت نهادهای صحی دولتی در افغانستان به‌ویژه در ولایت‌های دور دست به مشکل مواجه شد و دست‌رسی شهروندان به خدمات صحی با چالش روبه‌رو شده‌است. سازمان صحی جهان در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت صحی در افغانستان می‌گوید که از هر دو شهروند افغانستان یک‌‌تن آنان به مشکل روانی روبه‌‌رو اند. سازمان صحی جهان نیز پیش‌‌بینی کرده‌است که حدود هفده میلیون و شش‌صد هزار تن از جمله پنج میلیون شهرنشین و بیش از دوازده میلیون روستانشین در افغانستان نیازمند کمک‌های صحی هستند.

از سوی هم شماری از آگاهان اقتصادی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کشور می‌گویند که وضعیت بد اقتصادی در افغانستان سبب کاهش درآمد مردم و افزایش بیکاری در این کشور شده‌است. به باور آنان یکی از علت‌های اصلی افزایش بیماری‌های روانی، فقر و بیکاری است.

سازمان صحی جهان در حالی از افزایش شمار بیماران روانی در افغانستان خبر می‌‌دهد که پس از تسلط دوبارۀ حکومت سرپرست در کشور، بیشتر شهروندان کشور در ناامیدی کامل به‌‌سر می‌برند. وضع محدودیت‌‌ها بالای شهروندان کشور به‌‌ویژه زنان و دختران از عوامل دیگر افزایش مشکلات روانی در میان مردم عنوان شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv