سازمان صحی جهان نسبت به وضعیت بهداشتی زلزله‌زدگان هرات ابراز نگرانی کرده‌است. این سازمان گفته که برای بازسازی و اعمار تقریبا ۴۰ مرکز صحی که در نتیجه زلزله آسیب‌دیدند، هزینه بیشتری نیاز است. این سازمان با نشر گزارشی افزوده که بسیاری از آسیب‌دیدگان زلزله هرات، در مناطق باز با شرایط بهداشتی نامناسب و بدون امکانات […]

سازمان صحی جهان نسبت به وضعیت بهداشتی زلزله‌زدگان هرات ابراز نگرانی کرده‌است. این سازمان گفته که برای بازسازی و اعمار تقریبا ۴۰ مرکز صحی که در نتیجه زلزله آسیب‌دیدند، هزینه بیشتری نیاز است.

این سازمان با نشر گزارشی افزوده که بسیاری از آسیب‌دیدگان زلزله هرات، در مناطق باز با شرایط بهداشتی نامناسب و بدون امکانات اولیه، زندگی می‌کنند. سازمان صحی جهان افزوده که هرچند در همکاری با سایر شرکایش به بیش از ۴۲ هزار فرد آسیب‌دیده از زلزله در چندین منطقه خدمات صحی را فراهم کرده؛ ولی با آنهم این خدمات کافی نیست. در گزارش تاکید شده که برای بازسازی و اعمار تقریبا ۴۰ مرکز صحی که در نتیجه زلزله آسیب دیدند، هزینه بیشتری نیاز است.

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که ۲۱۴۶ باب منزل در چندین روستا به زلزله‌زدگان اعمار خواهد شد.

این نهاد ملل متحد همچنان تخمین‌زده که هفت میلیون و نه‌صد هزار دالر برای ارایه کمک‌های بهداشتی فوری برای شش ماه آینده زلزله‌زدگان نیاز است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv