اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری ملل متحد ″اوچا″ از نبود بودجه برای کمک بشردوستانه در افغانستان هشدار می‌دهد. این نهاد می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ بیش از نصف نفوس افغانستان نیز به کمک‌ها نیاز خواهند داشت. پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست و کاهش چشم‌گیر کمک‌های بین‌المللی شهروندان کشور با چالش‌های زیاد مواجه شده‌‍است. درتازه‌ترین […]

اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری ملل متحد اوچا از نبود بودجه برای کمک بشردوستانه در افغانستان هشدار می‌دهد. این نهاد می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ بیش از نصف نفوس افغانستان نیز به کمک‌ها نیاز خواهند داشت.

پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست و کاهش چشم‌گیر کمک‌های بین‌المللی شهروندان کشور با چالش‌های زیاد مواجه شده‌‍است. درتازه‌ترین مورد هم اداره هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد اوچا می‌گوید که افغانستان از دهه‌ها به این‌سو با جنگ دست‌وپنجه نرم می‌کند و با بحران‌های ناشی از آب‌وهوا، بلایای طبیعی مکرر، فقر ریشه‌دار و موانع بر سر راه زنان نیز مواجه است. این سازمان پیش‌بینی می‌کند که درسال ۲۰۲۴ حدود ۲۳.۳ میلیون تن درافغانستان به کمک‌های ‌بین‌المللی نیاز خواهند داشت.

برخی دیگر از آگاهان اقتصادی می‌گویند کمک‌های بشری می‌تواند یک مقدار بحران انسانی را مهار بسازد؛ ولی هیچ وقت نمی‌تواند که در قسمت کاهش فقر موثریت مثبت داشته باشد.

گفتنی‌است که سازمان ملل متحد نیز چندی پیش در گزارش خود افغانستان را در فهرست کشورهایی قرار داده بود که میلیون‌ها تن در آن با ناامنی غذایی مواجه هستند. حکومت سرپرست می‌گوید که برای فقر‌زدایی برنامه‌هایی را عملی خواهند کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv