سخنگوی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، باردیگر با ابراز نگرانی مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان ازپاکستان می‌گوید که فصل سرما فرامی‌رسد و ‌پناه‌جویان افغانستان با عدم دست‌رسی به سرپناه وکار مواجه اند. دراین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که برای برگشت‌کنندگان تمام تسهیلات ضروی فراهم شده‌است. در حالی که روند اخراج […]

سخنگوی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، باردیگر با ابراز نگرانی مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان ازپاکستان می‌گوید که فصل سرما فرامی‌رسد و ‌پناه‌جویان افغانستان با عدم دست‌رسی به سرپناه وکار مواجه اند. دراین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که برای برگشت‌کنندگان تمام تسهیلات ضروی فراهم شده‌است.

در حالی که روند اخراج افغانستان‌های فاقد اسناد از پاکستان سرعت یافته، کارولین گلوک، سخنگوی کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با ابراز نگرانی از تصمیم پاکستان مبنی براخراج اجباری دسته‌جمعی مهاجران افغانستان می‌گوید که فصل زمستان فرامی‌رسد و بسیاری از این شهروندان افغانستان در وضعیت بسیار بد از پاکستان به افغانستان اخراج می‌شوند. در این حال، شماری از احزاب سیاسی و نهادهای مدافع حقوق ‌پناه‌جویان در شهر کراچی در اعتراض به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان تظاهرات کردند. معترضان خواهان توقف‌ اخراج اجباری مهاجران افغانستان شده و گفتند که ‌پناه‌جویان افغانستان اکنون در پاکستان با ترس زندگی می‌کنند.

از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی بار دیگراز پاکستان خواسته‌اند که اصول بنیادی حقوق بین‌الملل را رعایت کرده و از اخراج گروهی و بازگشت اجباری شهروندان افغانستان مقیم در پاکستان خودداری کند.

این در حالی‌است که بر اساس گزارش نهادهای امداد‌رسان، اخراج اجباری ‌پناه‌جویان افغانستان از سوی پاکستان، بحران بشری و اقتصادی را در این کشور افزایش داده‌است. برنامه جهانی غذا می‌گوید در ماه نوامبر توانسته نزدیک به ۲۸۰ هزار عودت‌کننده را با غذا و پول نقدی مورد حمایت قرار بدهد. این سازمان همچنان می‌گوید که برای ادامه کمک به یک میلیون مهاجران عودت‌کننده از پاکستان به ۲۶.۳ میلیون دالر نیاز دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv