در ادامه‌ی نگرانی‌ها از اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی حکومت مؤقت پاکستان، لیونارد زولو، نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجران در افغانستان گفته که در بروکسل با وزیر خارجه بلجیم و اعضای دیگر اتحادیه اروپا درباره افغانستان گفت‌وگو می‌کند. آقای زولو در صفحه‌ای اکس‌ خود اوضاع کنونی افغانستان را بدترین فاجعه انسانی […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی حکومت مؤقت پاکستان، لیونارد زولو، نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجران در افغانستان گفته که در بروکسل با وزیر خارجه بلجیم و اعضای دیگر اتحادیه اروپا درباره افغانستان گفت‌وگو می‌کند. آقای زولو در صفحه‌ای اکس‌ خود اوضاع کنونی افغانستان را بدترین فاجعه انسانی در جهان خوانده‌است.

لیونارد زولو، نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در افغانستان، با نگرانی از اخراج مهاجران از افغانستان گفته‌است، ورود دسته‌جمعی مهاجران افغانستان از پاکستان در زمانی اتفاق افتاد که وضعیت در این کشور خوب نیست. به گفته وی، این کمیشنری با بسیاری از نیازهای انسانی و در حال حاضر تعداد زیادی از افراد واردشده سر و کار دارد.

وی همچنان می‌گوید که بسیاری از آنان بدون هیچ‌گونه حمایت خانواده یا سازوکارهای مقابله‌ای به افغانستان بر می‌گردند. این کمیشنری با نگرانی گفته‌است که نهادهای امدادرسان از قبل با کمبود بودجه قابل توجه و همچنین تلاش برای پاسخ به زلزله‌‌های ویران‌گر در ماه اکتوبر در ولایت هرات، دست‌‌وپنجه نرم می‌کنند: ″به همین ‌دلیل است که می‌گویم این یک وضعیت اضطراری دائمی است که ادامه یافته‌است. بازگشت سیل‌آسای مهاجران به افغانستان، نهادهای مددرسان را با چالش جدیدی روبه‌رو کرده‌است. روزانه دست‌کم ۲۰ هزار پناه‌جوی افغانستان از پاکستان اخراج می‌شوند.″

زولو از زلزله‌‌ها و سیل‌‌های ویران‌گر در افغانستان یاد کرد و گفت که حدود ۲۹ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. وی می‌گوید که اکنون این سازمان‌ها مجبور اند به موجی از مهاجران اخراجی از پاکستان رسیدگی کنند.

گفتنی‌ست که خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها در نشست با رافایلا ایودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان و نماینده‌های بعضی از مؤسسه‌ها خواهان همکاری نهادهای امدادرسان در زمینه تبدیل کمپ‌های مؤقت به دائمی ‌شده‌است. آقای حقانی گفته که کمک‌های اضطراری نمی‌تواند مشکلات مهاجران برگشت‌کننده را رفع کند و باید در زمینه ساخت سرپناه، ایجاد شغل و کمک‌های اساسی برای مهاجران توجه شود.

کمیشنری عالی ملل متحد در گزارشش گفته‌است که در مجموع، از زمان اعلام این خبر، بیش از ۴۵۰ هزار تن به افغانستان بازگشته‌اند و تعداد افرادی که به مرزها می‌‌رسند و نیاز به کمک‌های اضطراری دارند، همچنان در حال افزایش است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv