صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد باردیگر از اوضاع بد کودکان افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد گفته‌است که کودکان افغانستان آسیب‌پذیرترین کودکان جهان محسوب می‌شوند، در حال حاضر گرسنگی و مشکلات صحی زندگی آنان را تهدید می‌کند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) ابراز امیدواری کرده‌است که سال جدید میلادی، سال سرشار […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد باردیگر از اوضاع بد کودکان افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد گفته‌است که کودکان افغانستان آسیب‌پذیرترین کودکان جهان محسوب می‌شوند، در حال حاضر گرسنگی و مشکلات صحی زندگی آنان را تهدید می‌کند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) ابراز امیدواری کرده‌است که سال جدید میلادی، سال سرشار از صلح، شادی و سلامتی برای کودکان افغانستان باشد. بخش افغانستان این نهاد روز (دوشنبه، ۱۲ جدی) در صفحه ایکس خود نوشته‌است که ۵ میلیون کودک افغانستان نیز با گرسنگی روبه‌رو اند:” کودکان افغانستان آسیب‌پذیرترین کودکان جهان محسوب می‌شوند و علاوه بر خشونت و ناراحتی، گرسنگی و مشکلات صحی، زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند.

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی یونیسف، در حال حاضر دست‌کم  ۹۰۰ هزار کودک افغانستان از سوء‎تغذیه شدید رنج می‎برند.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق کودکان، کودکان افغانستان را آسیب‎پذیرترین قشر در کشور می‎دانند و می‌گویند که در بیش از دو سال گذشته کمر توجه به این قشر صورت گرفته‎است. آنان می‌گویند که حکومت سرپرست باید برای بهبود وضع زندگی کودکان کشور برنامه‌هایی را روی‎دست گیرد.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که اخیراً بازگشت اجباری شهروندان مهاجر افغانستان از پاکستان مشکلات کودکان کشور را افزایش داده و بر آمار کودکان نیازمند به کمک‌ها نیز افزوده‌است. این در حالیست که حکومت سرپرست همواره گفته که برای بهبود وضع زندگی کودکان برنامه‌هایی را روی‌دست دارند که با عملی شدن آن، اوضاع این قشر بهبود خواهد یافت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv