هدر بار، رئیس بخش زنان دیدبان حقوق بشر اقدام مقام‌های حکومت سرپرست برای جای‌گزینی مدارس مذهبی دختران و پسران به‌جای مکتب‌ها را غیرقابل قبول خواند. با این حال، منصور احمد، سخنگوی وزارت معارف، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌است که هیچ محدودیت سنی برای تحصیل دختران در مدارس دینی وجود ندارد. مقام‌های حکومت سرپرست طی بیشتر از […]

هدر بار، رئیس بخش زنان دیدبان حقوق بشر اقدام مقام‌های حکومت سرپرست برای جای‌گزینی مدارس مذهبی دختران و پسران به‌جای مکتب‌ها را غیرقابل قبول خواند.

با این حال، منصور احمد، سخنگوی وزارت معارف، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌است که هیچ محدودیت سنی برای تحصیل دختران در مدارس دینی وجود ندارد.

مقام‌های حکومت سرپرست طی بیشتر از دو سال تسلط‌‌ شان بر کشور، آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را منع کردند.

در تازه ترین مورد هدر بار، رئیس بخش زنان دیدبان حقوق بشر در واکشن به اقدام مقام‌های حکومت سرپرست برای جای‌گزینی مدارس دینی دختران و پسران به‌جای مکتب‌ها می‌گوید که مدارس دینی نمی‌توانند جای‌گزین مکتب‌ها باشند.

با این حال، منصور احمد، سخنگوی وزارت گفته‌است که هیچ محدودیت سنی برای تحصیل دختران در مدارس دینی وجود ندارد، تنها با این شرط که دختران باید متناسب با شرایط سنی خود در صنف‌ها شرکت کنند.

ازسوی هم، شماری از فعالان حقوق زن باردیگر آموزش را حق اساسی دختران و زنان کشور خوانده و خواستار پایان دادن به محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در کشور شدند.

پیشتر رزا اوتونبایوا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که شواهد زیادی به دست این نهاد رسیده که دختران بیشتر در هر سنی می‌‌توانند در مدارس دینی حکومت سرپرست تحصیل کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv