در پی نگرانی‌های شهروندان از کیفیت مواد خوراکی و دارو در افغانستان، اداره ملی غذا و دارو افغانستان از هدر شدن بیست تن مواد خوراکی تاریخ‌گذشته در کابل خبر داد. عبدالباری عمر، رئیس این اداره، در یک نشست خبری گفت که این مواد از ساحات مختلف کابل جمع‌آوری و هدر شده‌است. آقای عمر با اشاره […]

در پی نگرانی‌های شهروندان از کیفیت مواد خوراکی و دارو در افغانستان، اداره ملی غذا و دارو افغانستان از هدر شدن بیست تن مواد خوراکی تاریخ‌گذشته در کابل خبر داد. عبدالباری عمر، رئیس این اداره، در یک نشست خبری گفت که این مواد از ساحات مختلف کابل جمع‌آوری و هدر شده‌است. آقای عمر با اشاره به کمبود کیفیت مواد غذایی و دارو همچنان از ساخت هفت لابراتوار مجهز جدید برای مصونیت دارو و مواد خوراکی خبر داد. وی افزود که این لابراتوارها با بودجه ملی کشور ساخته می‌شود.

کمبود کیفیت مواد غذایی و دارو از دیر زمانی یکی از مشکلات اساسی در افغانستان بوده‌است. در دولت پیشین نیز بارها از کیفیت پایین مواد غذایی و دارو در کشور انتقاد شده‌بود. در تازه‌ترین مورد، عبدالباری عمر، رئیس اداره ملی غذا و دارو افغانستان، در یک نشست خبری در کابل از هدر کردن ۴۰۰ قلم مواد خوراکی تاریخ‌گذشته از ساحات مختلف کابل خبر داد. آقای عمر در این نشست افزود که امسال ۷ لابراتوار مجهز جدید برای مصونیت دارو و مواد خوراکی در حال ساخت است و یک لابراتوار آن افتتاح شده‌است. وی همچنین گفت که ۲۰۰ تا ۳۵۰ نفر متخصص در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره ملی غذا و دارو افغانستان با اشاره به ورود برخی از داروها از طریق قاچاق به کشور، گفت که این اداره تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق، کیفیت مواد غذایی و دارو را در کشور ارتقا دهد و برای آن‌ها نرخ تعیین کند.

اداره ملی غذا و دارو در حالی بر ارتقای کیفیت مواد خوراکی و داروها در کشور تأکید می‌کند که داروهای بی‌کیفیت و مواد خوراکی تاریخ‌گذشته، شهروندان کشور را با دشواری‌ها و نگرانی‌های زیادی روبه‌رو ساخته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv