سازمان جهانی خوراک در گزارش تازه خود درباره مصونیت غذایی در افغانستان اعلام کرده که سطح گرسنگی در طول سال جاری میلادی در افغانستان به‌شدت بالا بوده و در حال حاضر ۸۹ درصد از مردم این کشور مواد غذایی کافی مصرف نمی‌کنند. در ادامه‌ای نگرانی‌های جهانی مبنی از اوضاع بد بشری افغانستان، سازمان جهانی خوراک […]

سازمان جهانی خوراک در گزارش تازه خود درباره مصونیت غذایی در افغانستان اعلام کرده که سطح گرسنگی در طول سال جاری میلادی در افغانستان به‌شدت بالا بوده و در حال حاضر ۸۹ درصد از مردم این کشور مواد غذایی کافی مصرف نمی‌کنند.

در ادامه‌ای نگرانی‌های جهانی مبنی از اوضاع بد بشری افغانستان، سازمان جهانی خوراک ملل متحد بار دیگر اعلام کرده که دست‌کم، ۹۰ درصد شهروندان افغانستان را ناامنی غذایی تهدید می‌کند. این اداره ملل متحد در گزارشی در مورد امنیت غذایی در افغانستان اعلام کرد که تنها یک‌دهم خانواد‌ه‌ها در افغانستان مواد خوراکی کافی مصرف می‌کنند: ″با وجود بهبود جزئی در مصرف مواد غذایی در طول فصل برداشت محصولات کشاورزی و کاهش کلی قیمت غلات، وضعیت همچنان وخیم است. خانواده‌هایی که توسط زنان سرپرستی می‌شوند، به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر نامطلوب چنین وضعیتی قرار می‌گیرند. خانواده‌ها برای رفع نیازهای غذایی فوری به اقدامات سخت متوسل‌ شده و مردم به‌گونه‌ای‌ فزاینده‌ای دارایی‌های درآمدزای خود را می‌فروشند″.

درهمین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که گام‌های ابتدایی برداشته شده و برای بهبود وضعیت اقتصاید کشور تلاش می‌شود.

در کنار این، برخی از کارشناسان امور اقتصاد می‌گویند که حکومت سرپرست همچنان نمی‌تواند همه‎ای مشکلات شهروندان را حل کند و بایستی برای مقاومت در برابر عدم مصونیت غذایی، در بخش‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

این در حالی‌است که پیشتر از این، سازمان جهانی خوراک و برخی دیگر از نهادهای امدادگر گزارش داده‌اند که دست‌کم، ۲۹ میلیون تن از شهروندان کشور، نیاز به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv