سازمان داکتران بدون مرز گفته است که از دو ماه به این ‌سو رقم مبتلایان به سرخکان در ولایت‌های هلمند، هرات و کندز افزاش یافته است. سازمان داکتران بدون مرز روز 〈جمعه، ۲۷ حوت〉 با نشر خبرنامه ‌ای گفته است که گزارش‌ها از افزایش موارد سرخکان در تمام افغانستان وجود دارد. در خبرنامه‌ی این نهاد […]

سازمان داکتران بدون مرز گفته است که از دو ماه به این ‌سو رقم مبتلایان به سرخکان در ولایت‌های هلمند، هرات و کندز افزاش یافته است.

سازمان داکتران بدون مرز روز 〈جمعه، ۲۷ حوت〉 با نشر خبرنامه ‌ای گفته است که گزارش‌ها از افزایش موارد سرخکان در تمام افغانستان وجود دارد. در خبرنامه‌ی این نهاد آمده است که شفاخانه‌ی حوزوی هلمند که از سوی داکتران بدون مرز حمایت می‌‌شود، از اوایل دسمبر سال گذشته تا اواخر فبروری سال جاری شاهد پذیرش بیش از ۱۵۰ کودک مبتلا به سرخکان در یک هفته بوده است. خبرنامه می‌افزاید که ۴۰ درصد از این کودکان اختلاطات شدیدی مانند سینه‌وبغل دارند که برای درمان بستری می‌شوند. این سازمان گفته است که بیماری سرخکان می‌تواند منجر به اختلاطات مرگ‌بار برای کودکان، به‌ خصوص آن‌هایی که از قبل دچار سو‌تغذیه هستند، شود. به گفته‌ی این سازمان بیماری سرخکان قابل درمان نیست و تنها کاری که داکتران انجام می‌دهند، درمان اختلاطات و نشانه‌های این بیماری است. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از ابتلای کودکان به سرخکان، گرفتن واکسین است.