به دنبال واکنش‌ها به اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی دولت پاکستان، سازمان ملل می‌گوید که اگر بازگشت‌کنند‌گان افغانستان سرپناه پیدا نکنند جان خود را از دست می‌دهند. در ادامه نگرانی‌ها از اخراج اجباری مهاجران افغانستان و برگشت هزاران تن به کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان باردیگر هشدار می‌دهد که اگر […]

به دنبال واکنش‌ها به اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی دولت پاکستان، سازمان ملل می‌گوید که اگر بازگشت‌کنند‌گان افغانستان سرپناه پیدا نکنند جان خود را از دست می‌دهند.

در ادامه نگرانی‌ها از اخراج اجباری مهاجران افغانستان و برگشت هزاران تن به کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان باردیگر هشدار می‌دهد که اگر برای بازگشت‌کنند‌گان افغانستان از پاکستان سرپناه ساخته نشود؛ احتمالاً آنان در فصل زمستان جان خود را از دست بدهند.

به گفته این نهاد، شمار زیادی از بازگشت‌کنند‌گان افغانستان همه داروندار خود را از دست داده‌اند و چیزی برای محافظت از خود در فصل زمستان ندارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنان اضافه کرد که هوا در گذرگاه‌های مرزی سرد و شرایط برای نهادهای مددرسان نیز نهایت دشوارشده‌است. پیش‌تر نیز این نهاد گفته بود که اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، افغانستان را در وضعیت اضطراری دائمی قرار داده‌است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ازختم ضرب‌الاجل تعین‌شده از سوی دولت پاکستان تاکنون، دست‌کم ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستان از پاکستان اخراج و یا هم داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

گفتنی‌است که با اخراج اجباری مهاجران افغانستان همزمان با فصل سرما مشکلی دیگری بر مشکلات کشور افزوده شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv