حکومت سرپرست بار دیگر به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان واکنش نشان داد. سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تصمیم پاکستان علیه مهاجرن افغانستان غیرقانونی و خلاف اصول اسلامی و همسایگی است. در همین حال، سازمان ملل متحد گفته که اخراج شد‌گان با خطر نقض جدی حقوق بشر روبه‌رو اند. سازمان ملل متحد خواستار توقف روند […]

حکومت سرپرست بار دیگر به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان واکنش نشان داد. سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تصمیم پاکستان علیه مهاجرن افغانستان غیرقانونی و خلاف اصول اسلامی و همسایگی است. در همین حال، سازمان ملل متحد گفته که اخراج شد‌گان با خطر نقض جدی حقوق بشر روبه‌رو اند.

سازمان ملل متحد خواستار توقف روند اخراج مهاجران افغانستان شده و گفته که اخراج‌ شد‌گان با خطر نقض جدی حقوق بشر روبه‌رو اند. این سازمان در بیانیه‌ای به حکومت پاکستان گفت که به تعهدات حقوقی بین‌المللی خود از جمله اصل عدم اخراج اجباری و توقف سرکوب و آزار پناه‌جویان افغانستان عمل کند.

از سوی هم، ذبیح‌ الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به اخراج پناه‌جویان افغانستان از پاکستان و سایر کشورها، از آنان خواسته‌است که شهروندان افغانستان را مجبور به خروج نکنند. او تاکید کرد که اخراج مهاجران خلاف اصول اسلامی و همسایه‌داری است.

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی تصمیم پاکستان برای اخراج مهاجران افغانستان را تأسف‌بار خوانده و از مقام‌های حکومت سرپرست می‌خواهند که آمادگی‌های لازم را برای فراهم‌سازی مکان بودباش به مهاجران افغانستان روی‌دست بگیرند.

این در حالیست که ضرب‌الاجل اقامت پناه‌جویان غیرقانونی در پاکستان، روز (سه‌ شنبه ۹ عقرب) به پایان رسید و سر از روز (چهارشنبه ۱۰ عقرب) روند اخراج پناه‌جویان افغانستان از آن کشور رسماً آغاز شد. با اخراج مهاجران افغانستان خانواده‌ها بی‌‌خانمان می‌‌شوند و با فرارسیدن زمستان از دست‌رسی به معیشت و خدمات اولیه محروم می ‌شوند. سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که اخراج پناه‌جویان افغانستان، به‌صورت ویژه زنان و دختران را در معرض آزار و اذیت و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر قرار می‌دهد و برای دخترانی که مهاجر شده‌اند، زندگی و تحصیل در پاکستان، ممکن است تنها شانس آنها برای دست‌رسی به آموزش رسمی باشد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv