حکومت سرپرست به گزارش سازمان ملل متحد در مورد وضعیت کودکان افغانستان واکنش نشان داده‌است. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید، در حال حاضر وضعیت کودکان در افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر بهتر شده‌است. وضعیت کودکان در کشور همواره نگرانی‌های جهانی را در بر داشته‌است. اینک، سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ در مورد […]

حکومت سرپرست به گزارش سازمان ملل متحد در مورد وضعیت کودکان افغانستان واکنش نشان داده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید، در حال حاضر وضعیت کودکان در افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر بهتر شده‌است.

وضعیت کودکان در کشور همواره نگرانی‌های جهانی را در بر داشته‌است. اینک، سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ در مورد وضعیت کودکان در افغانستان گفته‌است که نقض جدی حقوق کودکان نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است، اما به‌ دلیل عدم دست‌رسی کودکان به خدمات اساسی، آنان همچنان در معرض خطر قرار دارند. این سازمان از مقام‌های حکومت سرپرست خواسته است که افراد زیر ۱۸ سال را به‌عنوان کودک بشناسد. این سازمان همچنان گفته که استخدام شدن کودکان بر کارهای شاقه آنان را مجبور به ترک تحصیل کرده و به مهاجرت از کشور وادار می‌سازد. این سازمان در گزارشش گفته‌است که به‌ دلیل تعطیلی مکتب‌های متوسطه و لیسه دختران، حق آموزشی آنان تحت تأثیر قرار گرفته و مجبور به انتخاب روش‌های خطرناک شده‌اند.

درهمین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد می‌گوید که در حال حاضر وضعیت کودکان در افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر بهتر شده‌است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، این سازمان از اول جنوری ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۲ سه هزار و ۲۴۸ مورد قتل و جراحت، ۷۴۹ مورد ممانعت از دست‌رسی به کمک‌های بشری و خدمات، ۲۵۷ مورد استخدام و استفاده از کودکان، ۲۱۱ حمله بر مکتب‌ها و شفاخانه‌ها، ۳۳ مورد آدم‌ ربایی و ۲۱ مورد خشونت جنسی کودکان را در این مدت ثبت کرده‌است.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق کودکان از حکومت سرپرست می‌خواهند که در راستای بهبود وضعیت کودکان تلاش بیشتر کند.

این در حالیست که با رویکار آمدن حکومت سرپرست در بیش از دو سال گذشته، کمک بشردوستانه ازسوی نهادهای امدادرسان کاهش یافت و این امر سبب شد که میزان کارهای شاقه از سوی کودکان در کشور افزایش پیدا کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv