محقق و مشاور عفو بین‌الملل با نگرانی گفته که نصب هزاران کمره امنیتی در سراسر افغانستان خطر ایجاد یک دولت نظارت‌گر کامل را به همراه دارد. وی گفته است این کار، حقوق اساسی شهروندان این کشور به‌ویژه زنان  را در مکان‌های عمومی نقض می‌کند. درهمین‌حال، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله در واکنش به‌این نگرانی می‌گوید […]

محقق و مشاور عفو بین‌الملل با نگرانی گفته که نصب هزاران کمره امنیتی در سراسر افغانستان خطر ایجاد یک دولت نظارت‌گر کامل را به همراه دارد.

وی گفته است این کار، حقوق اساسی شهروندان این کشور به‌ویژه زنان  را در مکان‌های عمومی نقض می‌کند.

درهمین‌حال، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله در واکنش به‌این نگرانی می‌گوید که  نصب این کمره‌ها برای تامین امنیت سراسر افغانستان نه بل ضرورت تمامی کشورهای جهان است. وی همچنان گفته که نصب این کمره‌ها بر اساس مشورت و همکاری شهروندان کشور صورت گرفته وهمچنان اتاق کنترول تمامی کمره‌‌ها امن بوده و هیچ‌کسی جز افراد مسوول حق دسترسی به‌آن‌را ندارد.

وزارت داخله تاکنون در نقاط مهم و مزدحم افغانستان بیش از۶۲ هزار کمره‌های امنیتی نصب کرده‌است. آقای قانع همچنا می‌گوید که قرار است طرح اجرای نصب دوربین‌های امنیتی در سراسر کشور نیز اجرا شود.

این در حالی‌است که در حکومت پیشین هزینه نصب کمره‌های امنیتی تنها در کابل ۱۰۰ میلیون دالر تخمین شده بود اما هزینه نصیب این کامره‌های از سوی مردم پرداخت شده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv