وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی اعلام کرده است که نگران جان شهروندان افغانستان در اوکراین است؛ اما از همه ابزار‌ها برای تامین امنیت و تخلیه آن‌ها استفاده می‌‌کند. عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی امروز 〈شنبه، ۷ حوت〉 در صفحه‌ی تویترش نوشته: “ما نگران امنیت افغان‌ها و دانش‌آموزان ساکن در اوکراین هستیم.” او نوشته: “ما […]

وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی اعلام کرده است که نگران جان شهروندان افغانستان در اوکراین است؛ اما از همه ابزار‌ها برای تامین امنیت و تخلیه آن‌ها استفاده می‌‌کند.

عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی امروز 〈شنبه، ۷ حوت〉 در صفحه‌ی تویترش نوشته: “ما نگران امنیت افغان‌ها و دانش‌آموزان ساکن در اوکراین هستیم.” او نوشته: “ما از همه ابزارها و منابع موجود برای تامین جان شهروندان خود و انتقال آنها به مکان امن‌تر استفاده می‌کنم”. به گفته بلخی وزارت امور خارجه در این زمینه با برخی از حکومت‌های منطقه و سازمان‌های بین‌المللی در تماس نزدیک است. این در حالی‌است که شماری از مهاجران افغانستان که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان در جریان عملیات تخلیه‌ی امریکا به اوکراین انتقال داده شده بودند، می‌گویند که نیروهای مرزی اوکراین مانع بیرون شدن شان از این کشور شده‌اند.