وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از جان باختن دست‌کم بیست تن، در پی برف‌باری‌های پسین گذشته در کشور خبر داده‌است. همزمان بااین، سخنگوی وزارت فواید عامه می‌گوید که شاهراه سالنگ برای چهارمین روز پیهم به‌دلیل بارش برف به ‌روی ترافیک مسدود است. جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام […]

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از جان باختن دست‌کم بیست تن، در پی برف‌باری‌های پسین گذشته در کشور خبر داده‌است. همزمان بااین، سخنگوی وزارت فواید عامه می‌گوید که شاهراه سالنگ برای چهارمین روز پیهم به‌دلیل بارش برف به ‌روی ترافیک مسدود است.

جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده‌است که طی ۱۲ روز گذشته دست‌کم ۲۰ تن در پی برف‌باری‌های سنگین و سرمای شدید در کشور جان باخته‌اند و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. سخنگوی این وزارت روز (شنبه، ۱۲ حوت) در یک پیام ویدویی این آمار را اعلام کرده‌است. وی افزود که تنها در دو روز گذشته بر اثر باران‌های شدید و برف‌باری‌های ۴ تن جان باخته و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. او همچنان گفت که در همین مدت صدها خانه تخریب و هزاران مواشی نیز تلف شده‌است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تصریح کرد که تاکنون به ۸ هزار خانواده به همکاری مؤسسات خارجی کمک صورت گرفته‌است.

از سوی هم، محمداشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه صبح روز (یک‌شنبه، ۱۳ حوت) اعلام کرد که شاهراه سالنگ به‌دلیل بارش برف و محدودیت‌های ساحه دید، به روی رفت‌وآمد بسته است. چهار روز پی‌درپی است که این شاهراه به روی ترافیک مسدود است.

گفتنی‌است که در روزهای اخیر برف‌باری در ولایت‌های مختلف افغانستان ادامه داشته‌ و باعث مسدود شدن راه‌های مواصلاتی شده‌است. با این وجود، با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر، این برف‌باری‌ها با استقبال مردم مواجه شده و امید به پایان یافتن خشک‌سالی را افزایش داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv