اتحادیه اروپا از کمک ۲۵ میلیون یورویی به صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد ″یونیسف″ برای بازسازی مکان‌‌های آموزشی در افغانستان خبر داده‌است. به گفته‌ این اتحادیه، ‌این کمک کیفیت زیر ساخت ۳۸۵ مکتب را در افغانستان بهبود خواهد بخشید. براساس گزارش نهادهای مدافع حقوق بشر، افغانستان تنها کشوری در جهان است که دختران […]

اتحادیه اروپا از کمک ۲۵ میلیون یورویی به صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف برای بازسازی مکان‌‌های آموزشی در افغانستان خبر داده‌است. به گفته‌ این اتحادیه، ‌این کمک کیفیت زیر ساخت ۳۸۵ مکتب را در افغانستان بهبود خواهد بخشید.

براساس گزارش نهادهای مدافع حقوق بشر، افغانستان تنها کشوری در جهان است که دختران و زنان از حق آموزش و کار محروم شده‌اند. در‌این حال، اتحادیه اروپا از کمک ۲۵ یورو به صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف برای بازسازی مکان‌‌های آموزشی در افغانستان خبر داده‌است. به گفته ‌این اتحادیه،‌این پول در بخش زیرساخت‌ مکتب‌ها، بازسازی صنف‌های آموزشی، مواد آموزشی و ارائه آموزش برای آموزگاران صنف‌های ابتدایی به مصرف خواهد رسید: صنف‌های درسی باید مانند خانه‌ دوم برای کودکان احساس شود. وقتی صنف‌های درسی، مورد علاقه‌ کودک و ‌ایمن باشد، کودکان انگیزه‌ یادگیری پیدا می‌کنند و تعدادشان نیز افزایش می‌یابد.″

دراین حال، شماری از فعالان حقوق زن باردیگر از مقام‌های حکومت سرپرست می‌خواهند که به ممنوعیت در مورد تحصیل دختران و زنان پایان دهند.

در حالی‌ ممنوعیت آموزش دختران و زنان، مورد توجه جهان است که دیدبان حقوق بشر ‌گفته مقام‌های حکومت سرپرست آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سیستم آموزشی افغانستان وارد کرده‌اند؛ زیرا به گفته ‌این نهاد، حکومت سرپرست در کنار محروم‌ کردن دختران از آموزش، آسیب جدی به آموزش پسران هم وارد کرده‌ که با ‌این کار یک نسل در افغانستان از دست خواهد رفت. مقام‌های حکومت سرپرست، اما بارها اعلام کرده‌اند که ممنوعیت آموزش دختران مؤقتی است و زمینه برای آموزش و تحصیل دختران فراهم خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv