صندوق پشتیبان کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از ایجاد ۹۵۰ صنف جدید آموزشی برای مکتب‌های روستایی در افغانستان خبر داده‌است. صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) از ایجاد ۹۵۰ صنف جدید آموزشی برای مکتب‌های روستایی در افغانستان خبر داده‌است. این نهاد در شبکه ایکس گفته‌است که با ایجاد این صنف‌های جدید، برای ۱۴۰هزار […]

صندوق پشتیبان کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از ایجاد ۹۵۰ صنف جدید آموزشی برای مکتب‌های روستایی در افغانستان خبر داده‌است.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) از ایجاد ۹۵۰ صنف جدید آموزشی برای مکتب‌های روستایی در افغانستان خبر داده‌است. این نهاد در شبکه ایکس گفته‌است که با ایجاد این صنف‌های جدید، برای ۱۴۰هزار دختر و پسر در مناطق روستایی افغانستان فرصت آموزش فراهم خواهد شد این مکتب‌ها در شرایط ایجاد ‌می‌شود که حکومت سرپرست محدویت‌های آموزشی بر دختران بالاتر از صنف ششم وضع کرده‌است.

همچنان صندوق کمک‌های قطر برای آموزش در افغانستان در داعلامیه‌ای گفته که با وزارت معارف تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن به ۳۰ هزار دختر و پسر که در سن رفتن به مکتب قرار دارند و از آموزش بازمانده‌اند، به‌شمول کودکان دارای معلولیت، از طریق صنف‌های روستایی آموزش خواهند دید.

این در حالیست که حکومت سرپرست تاکنون به خواست‌های جامعه جهانی در مورد گشایش مکتب‌های بالاتر از صنف ششم دختران و دانشگاه‌ها پاسخی نداده‌است، اما مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفته‌اند که ممنوعیت آموزش و تحصیل برای دختران و زنان دائمی نیست و تمامی حقوق شهروندان در چهار چوب شریعت اسلام ‌تأمین است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv