صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که نگران‌ زندگی ۹۶ هزار کودک آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در هرات است. نمایند این نهاد در افغانستان گفته که زمستان سخت، آسیب‌دیدگان را تهدید و تلاش‌ها برای بازسازی را کند می‌کند. این دفتر امروز (سه‌شنبه، ۲۵ جدی) در بیانیه‌ای خواستار حمایت از این کودکان شده‌است. […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که نگران‌ زندگی ۹۶ هزار کودک آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در هرات است. نمایند این نهاد در افغانستان گفته که زمستان سخت، آسیب‌دیدگان را تهدید و تلاش‌ها برای بازسازی را کند می‌کند.

این دفتر امروز (سه‌شنبه، ۲۵ جدی) در بیانیه‌ای خواستار حمایت از این کودکان شده‌است. نمایند یونیسف در افغانستان گفته که بدتر از همه، ولایت هرات اکنون در زمستان سختی گرفتار شده‌است که زندگی را تهدید و تلاش‌ها برای بازسازی را کند می‌کند: «کودکان و خانواده‌ها بدون خانه شب‌ها در شرایط تهدیدکننده زندگی می‌کنند و هیچ راهی برای گرم کردن سرپناه‌های مؤقت خود ندارند. مکاتب و مراکز صحی که کودکان به آن‌ها وابسته هستند، آسیب دیده‌ یا کاملاً تخریب شده‌اند. هزاران نفر هنوز به کمک ما نیاز دارند. یونیسف نگران زنده ماندن ۹۶ هزار کودک آسیب‌دیده از زمین‌لرزه است، اگر ما نتوانیم خدمات مورد نیاز آنان را برای بهبودی ارائه کنیم».

این نهاد افزوده که با گذشت ۳ ماه، تأثیر زمین‌لرزه‌های هرات همچنان ادامه دارد و بسیاری از خانواده‌ها با وجود سرمای شدید هنوز در چادر زندگی می‌کنند یا در فضای باز می‌خوابند.

یونیسف اضافه کرده که بسیاری از خانواده‌ها نتوانسته‌اند خانه‌های خود را بازسازی کنند و آنان به مراقبت‌های صحی و آب پاک برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها و جلوگیری از رنج بیش‌تر نیاز دارند. مضاف بر این، یونیسف گفته که خانواده‌هایی که معیشت و محصولات خود را از دست داده‌اند در معرض خطر گرسنگی و سوءتغذیه قرار دارند.

گفتنی‌است که صد روز قبل زمین‌لرزه‌ی ویران‌گر ولسوالی زنده‌جان هرات و بخش‌های دیگر این ولایت را تکان داد. در این زمین‌لرزه، بیش از هزار تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، جان خود را از دست دادند. علاوه بر این، ۲۱ هزار خانه ویران شده و به ‌گفته‌ یونیسف، خانواده‌های بی‌شماری معیشت، دام و محصولات کشاورزی‌شان را از دست داده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv