وزیر اطلاعات، نشرات و امور پارلمانی حکومت پاکستان می‌گوید که تا اکنون بیش از ۶۰۰ هزار مهاجر افغانستانی فاقد اسناد و مدارک اقامت از این کشور اخراج شده‌است. از سوی هم، سازمان صحی جهان اعلام کرد که نیمی از مهاجران اخراج‌شده از پاکستان زنان هستند. در ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از خاک پاکستان؛ وزیر […]

وزیر اطلاعات، نشرات و امور پارلمانی حکومت پاکستان می‌گوید که تا اکنون بیش از ۶۰۰ هزار مهاجر افغانستانی فاقد اسناد و مدارک اقامت از این کشور اخراج شده‌است. از سوی هم، سازمان صحی جهان اعلام کرد که نیمی از مهاجران اخراج‌شده از پاکستان زنان هستند.

در ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از خاک پاکستان؛ وزیر اطلاعات، نشرات و امور پارلمانی حکومت پاکستان می‌گوید که تا اکنون بیش از ۶۰۱ هزار مهاجر افغانستانی فاقد اسناد و مدارک اقامت از این کشور اخراج شده و این روند هنوز هم جریان دارد. وی همچنان افزوده که تمدید کارت‌های مهاجرت (پی او آر) به مهاجران اهل افغانستان نیز جریان دارد.

همزمان با این، سازمان صحی جهان می‌گوید که ۴۸ درصد از مهاجران و پناه‌جویانی که از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، زنان هستند، و به‌صورت کلی بیشتر از ۵۰۰ هزار مهاجر از پاکستان به افغانستان برگشته‌اند.

این سازمان همچنین افزوده که برای ۲۷۲ هزار ۱۳۳ مهاجر اخراج‌شده از پاکستان، خدمات صحی ارائه کرده‌‌است. به گفته این نهاد، خدمات صحی ارائه‌شده به این افراد شامل مراقبت‌های صحی اولیه و ثانویه، سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، ایمن‌سازی و مراقبت در برابر تروما است.

گفتنیست که بر اساس معلومات رسمی پاکستان، در این کشور نزدیک به ۱.۷ میلیون مهاجر فاقد اسناد زیست دارند. با این حال، پیشتر سرفراز بگتی، وزیر داخله این کشو گفته بود که تمامی مهاجران افغانستانی را از این کشور اخراج خواهد کرد و میعاد اسناد آنان نیز تمدید نخواهد شد. همچنان، رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که کابینه دولت مؤقت این کشور تمدید اقامت ۱.۳ میلیون مهاجر «غیرقانونی» افغانستان را برای حدود دو ماه دیگر تصویب کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv