یک هماهنگ‌کننده‌ی محلی مهاجران در اندونیزیا می‌گوید که یک پناهجوی افغانستان خود را در این کشور آتش زد. خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این پناهجوی افغانستان دچار سوختگی شدید شد و به شفاخانه منتقل شده است. محمد جمعه،‌ هماهنگ‌کننده محلی مهاجران و پناهندگان در مدان، مرکز ولایت سوماترا واقع در شمال اندونزیا،‌ گفته […]

یک هماهنگ‌کننده‌ی محلی مهاجران در اندونیزیا می‌گوید که یک پناهجوی افغانستان خود را در این کشور آتش زد. خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این پناهجوی افغانستان دچار سوختگی شدید شد و به شفاخانه منتقل شده است.

محمد جمعه،‌ هماهنگ‌کننده محلی مهاجران و پناهندگان در مدان، مرکز ولایت سوماترا واقع در شمال اندونزیا،‌ گفته است که این پناهجوی افغانستان از هفت سال به این‌سو به خاطر اسکان مجدد در یک کشور سومی در انتطار بود. به گفته‌ی آقای جمعه،‌ این پناهجو با سایر شهروان افغانستان در بیرون محوطه‌ی کمیشنری عالی ملل در امور پناهندگان واقع در ولایت سوماترا در مظاهره شرکت کرده بود. هماهنگ‌کننده محلی مهاجران در اندونیزیا از حکومت این کشور و سازمان ملل خواست که برای رسیدگی به وضعیت اسفناک مهاجران و پناهجویان اقدامات بیشتری انجام دهند. میترا سلیمه سوریونو، سخن‌گوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، گفته است که این سازمان رویداد را از نزدیک دنبال می‌کند. در سال‌های اخیر، صد‌های هزار تن از شهروندان افغانستان به‌دلیل فقر، بی‌کاری و ناامنی مجبور به ترک کشور‌شان شده‌اند.