وزارت خارجه ایران روز سه شنبه در اعتراض به آتش زدن قرآنکریم در جریان تظاهراتی در ناروی، کاردار این کشور را احضار کرده است. پیش از این پاکستان نیز سفیر ناروی را در اعتراض به این رویداد احضار کرده بود. رییس اداره امور شمال اروپای وزارت خارجه ایران در دیدار با کاردار ناروی، ضمن ابلاغ […]

وزارت خارجه ایران روز سه شنبه در اعتراض به آتش زدن قرآنکریم در جریان تظاهراتی در ناروی، کاردار این کشور را احضار کرده است.

پیش از این پاکستان نیز سفیر ناروی را در اعتراض به این رویداد احضار کرده بود. رییس اداره امور شمال اروپای وزارت خارجه ایران در دیدار با کاردار ناروی، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید تهران به قرآن سوزی نسبت به تبعات و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات در گسترش افراط گرایی و خشونت هشدار داده است. این مقام وزارت خارجه ایران گفته است که نمی توان به بهانه آزادی بیان، به باورها و مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اهانت کرد. لارس تورسن، رهبر گروه راست افراطی ناروی هفته گذشته در جریان تظاهراتی در جنوب ناوری یک جلد قرآن را به آتش کشید. او این تظاهرات را تحت نام اسلامی شدن ناروی را متوقف کنید، برگزار کرده بود. او درجریان این اقدام، از سوی یک مرد مسلمان و سپس چند فرد دیگر مورد حمله هم قرار گرفت و سرانجام بازداشت شد.