مدیر کل آژانس بین ‌المللی انرژی هسته ای با تأکید بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ ای، ابراز اطمینان کرده است که آمریکا توافقنامه جامع هسته ای را نقض نخواهد کرد. یوکیا آمانو گفته است که توافق هسته ‌ای میان ایران و کشورهای گروه پنج به علاوه یک، ماندگارتر از آن چیزی است که انتظار […]

مدیر کل آژانس بین ‌المللی انرژی هسته ای با تأکید بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ ای، ابراز اطمینان کرده است که آمریکا توافقنامه جامع هسته ای را نقض نخواهد کرد.

یوکیا آمانو گفته است که توافق هسته ‌ای میان ایران و کشورهای گروه پنج به علاوه یک، ماندگارتر از آن چیزی است که انتظار می ‌رود.آقای آمانو توافق هسته ای ایران را بسیار مستحکم خوانده و گفته است که پیدا کردن راه حل دیگری به جای برجام «بسیار مشکل» خواهد بود. وی اظهار داشته است که نمایندگان جمهوری ‌خواه کنگره آمریکا نیز آگاهی روزافزونی از مزایای این توافق هسته ‌ای کسب کرده ‌اند. آمانو اظهار داشت تنش ‌های ناشی از برخی مسائل که در برجام گنجانده نشده است، از جمله برنامه موشکی ایران ممکن است اعتماد طرفین را تضعیف کند. وی توافق هسته ای میان ایران و کشورهای گروه پنج به علاوه یک، را مهمترین اولویت آژانس بین‌ المللی انرژی دانسته است.