وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حکم دادگاه کانادایی علیه ایران مبنی بر پرداخت سه صد هزار دالر هزینه دادگاه رسیدگی به قربانیان حمله های تروریستی، این حکم را مغایر با اصول بدیهی حقوق بین الملل خوانده است. دادگاه اونتاریو در کانادا روز هشتم فبروری با صدور حکمی دستور داد دولت ایران سه صد […]

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حکم دادگاه کانادایی علیه ایران مبنی بر پرداخت سه صد هزار دالر هزینه دادگاه رسیدگی به قربانیان حمله های تروریستی، این حکم را مغایر با اصول بدیهی حقوق بین الملل خوانده است.

دادگاه اونتاریو در کانادا روز هشتم فبروری با صدور حکمی دستور داد دولت ایران سه صد هزار دالر هزینه دادگاه رسیدگی به شکایت قربانیان حمله های تروریستی را بپردازد و برای پرداخت این مبلغ یک ماه فرصت داده است. اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به صدور این حکم، قاضی کانادایی را به بی توجهی به مقررات بین المللی متهم کرده و این کار وی را مردود دانسته است. وی گفته است ایران پیش از این مراتب اعتراض رسمی خود را در این زمینه از طریق مجاری ذیربط به دولت کانادا اعلام داشته و حق خود را برای پیگیری اقدامات سیاسی و حقوقی در این زمینه محفوظ می دارد.