پس از آنکه دونالد ترامپ دستور منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی را به خاک آمریکا امضا کرد، وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ ای این تصمیم دولت آمریکا را توهینی آشکار به جهان اسلام خوانده است. وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای گفته است، که اقدام نسنجیده دولت آمریکا، با اعمال تبعیض […]

پس از آنکه دونالد ترامپ دستور منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی را به خاک آمریکا امضا کرد، وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ ای این تصمیم دولت آمریکا را توهینی آشکار به جهان اسلام خوانده است.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای گفته است، که اقدام نسنجیده دولت آمریکا، با اعمال تبعیض جمعی علیه شهروندان کشورهای اسلامی، شکاف‌ های که تروریستان برای سربازگیری از آن استفاده می ‌کنند را عمیق ‌تر می ‌کند و زمینه‌ های سوء استفاده برای ترویج خشونت و افراط گرایی را تقویت خواهد کرد. شهروندان و اتحادیه آزادی‌ های مدنی شهروندان آمریکا نیز در واکنش به این فرمان در چند فرودگاه این کشور تظاهرات کرده و شکایتی را علیه آقای ترامپ به دادگاه ارایه کردند. از سویی هم، یک قاضی فدرال آمریکا، در واکنش به این دستور ترامپ حکمی اضطراری را صادر کرد، که به موجب آن دولت واشنگتن به طور موقتنمی ‌تواند اتباع این کشورها را اخراج کند.