دولت ایران اعلام کرده است که این کشور نفت موجود در نفتکش آدریان دریا یک را که پیشتر توسط بریتانیا توقیف شده بود فروخته است و ایران مسوولیتی در قبال تحویل آن ندارد. علی ربیعی، سخنگوی رییس جمهور ایران گفته است که جمهوری اسلامی ایران نفت این کشتی را فروخته است و اکنون صاحب و […]

دولت ایران اعلام کرده است که این کشور نفت موجود در نفتکش آدریان دریا یک را که پیشتر توسط بریتانیا توقیف شده بود فروخته است و ایران مسوولیتی در قبال تحویل آن ندارد.

علی ربیعی، سخنگوی رییس جمهور ایران گفته است که جمهوری اسلامی ایران نفت این کشتی را فروخته است و اکنون صاحب و خریدار نفت خودش تصمیم می گیرد که مقصد محموله کجا باشد. او افزوده است که آنان هنوز هم شاهد سیاست های غلط آمریکا در نظارت کشتی و دخالت در امور داخلی دیگران هستند، اما بالاخره خریدار خودش درباره مقصد نفت تصمیم می گیرد. آمریکا پیشتر اعلام کرده بود هر کشوری را که نسبت به پذیرش این نفتکش ایران اقدام کند، در معرض تحریم خود قرار خواهد داد. آدریان دریا یک، که تا پیش از این گریس یک نام داشت به ظن حمل نفت خام به سوریه به دست نیروهای بریتانیایی در جبل الطارق توقیف شده بود. اما ایران این ادعا که مقصد آن سوریه بوده است را رد کرده است.