دبیرکل سازمان ملل متحد، تحریم ‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را برخلاف اهداف ترسیم شده در برجام و قطعنامه بیست و دو – سی و یک شورای امنیت دانسته و گفته است که براساس این قطعنامه، همه کشورها باید بتوانند با ایران تجارت آزاد داشته باشند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، آنتونیو گوترش در هشتمین گزارش […]

دبیرکل سازمان ملل متحد، تحریم ‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را برخلاف اهداف ترسیم شده در برجام و قطعنامه بیست و دو – سی و یک شورای امنیت دانسته و گفته است که براساس این قطعنامه، همه کشورها باید بتوانند با ایران تجارت آزاد داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آنتونیو گوترش در هشتمین گزارش دوره‌ی خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد، توافق هسته‌ی با ایران را یکی از مهم ترین دستاوردهای دیپلماسی چند جانبه دانسته و گفته است که بخش اساسی این توافق، برداشته شدن تحریم ‌های مرتبط با فعالیت ‌های هسته‌ای ایران و اجازه دادن به این کشور برای عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی است. آقای گوترش با ابراز تاسف از خروج آمریکا از این توافق، مشارکت سایر کشورهای عضو سازمان ملل متحد در حفظ برجام را مهم دانسته است. این در حالیست که آمریکا به تازگی چند شرکت حمل و نقل ایران را تحریم کرده است.