رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز چهارشنبه وارد تهران شد و با حسن روحانی، همتای ایرانی خود دیدار کرد. آقای اردوغان قرار است در این سفر یک روزه با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران هم دیدار کند. همه پرسی اخیر کردستان عراق، جنگ سوریه و روابط تهران- انقره از محورهای گفتگوهای سران […]

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز چهارشنبه وارد تهران شد و با حسن روحانی، همتای ایرانی خود دیدار کرد. آقای اردوغان قرار است در این سفر یک روزه با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران هم دیدار کند.

همه پرسی اخیر کردستان عراق، جنگ سوریه و روابط تهران- انقره از محورهای گفتگوهای سران دو کشور گفته شده است. رییس جمهور ترکیه پیش از سفر به ایران به خبرنگاران گفته  است با یک “نقشه راه” به کشورش بازخواهد گشت. سفر رییس جمهور ترکیه به تهران در حالی انجام می شود که ژنرال حلوصی آکار، رییس ستاد ارتش این کشور هم دو روز پیش وارد تهران شد و هنوز در ایران است. این دیدار ها درحالیست که ایران و ترکیه در مورد اقلیم کرستان عراق نگرانی ها و مواضع مشابهی دارند اما در مورد موقعیت بشار اسد، رییس جمهور سوریه در آینده سیاسی این کشور دارای اختلاف نظر استند.