مراسم تنفیذ حسن روحانی رییس جمهور ایران روز پنجشنبه برگزار شد و آیت الله علی خامنه ای، رهبر این کشور، رسما او را به سمت رییس جمهور منصوب کرد. علی خامنه ای در حکم تنفیذ، ضمن ابراز رضایت از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت که به پیروی از نتیجه این انتخابات، آقای روحانی […]

مراسم تنفیذ حسن روحانی رییس جمهور ایران روز پنجشنبه برگزار شد و آیت الله علی خامنه ای، رهبر این کشور، رسما او را به سمت رییس جمهور منصوب کرد.

علی خامنه ای در حکم تنفیذ، ضمن ابراز رضایت از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت که به پیروی از نتیجه این انتخابات، آقای روحانی را به ریاست جمهوری منصوب می کند. حسن روحانی در این مراسم برجام را اقدامی برای بازسازی اقتصادی ایران توصیف کرد و گفت گذر از دشوارترین تحریم ها با ترکیبی از قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده دفاعی اولین گام در چنین مسیری بوده است. همچنان آیت  الله علی خامنه ای رهبر ایران  برگزاری مراسم تنفیذ و حکم انتصاب رییس جمهور را “نماد مردم سالاری دینی” دانست و یادآور شد که این دوازدهمین بار است چنین مراسمی برگزار می شود. وی در مورد سیاست خارجی ایران، از وجود دشمنان سخن گفت و اظهار داشت که نظام جمهوری اسلامی ایران امروز نیرومندتر از گذشته است و می تواند در برابر “دشمنان” مقاومت کند.