حسن روحانی رییس جمهور ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرده است که برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد. آقای روحانی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آژانس بین المللی انرژی هسته ای و دبیرکل سازمان ملل را مسول […]

حسن روحانی رییس جمهور ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرده است که برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد.

آقای روحانی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آژانس بین المللی انرژی هسته ای و دبیرکل سازمان ملل را مسول حمایت و تقویت برجام، به ویژه در برابر آنهایی دانسته که خلاف تعهدات گام بر می دارند. این در حالیست که پیشتر، رسانه های اسرائیلی گزارش داده اند که نخست وزیر اسراییل با فهرستی از تغییرات پیشنهادی مد نظر خود در برجام به دیدار آقای ترامپ رفته است، اما رئیس جمهور آمریکا، در جریان دیدار خود با وی، گفته به زودی در مورد توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، تصمیم خواهد گرفت. از سوی هم، رئیس جمهوری ایران در تازه ترین گفتگو اختصاصی خود، اقدام احتمالی آمریکا در خروج از برجام را به زیان آن کشور دانسته و گفته است، کشورش گزینه ‌های مختلفی را برای واکنش به چنین اقدامی در نظر دارد.