حسن روحانی، رییس ‌جمهور ایران، سرنگونی و تجزیه کشورش را، از جمله سیاست‌ های اصلی آمریکا علیه ایران خوانده، و به دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا در این مورد، هشدار داده است. آقای روحانی در سخنانی، در جمع دیپلمات ‌های وزارت خارجه ایران، صلح با ایران را “مادر صلح ها” و جنگ با ایران را […]

حسن روحانی، رییس ‌جمهور ایران، سرنگونی و تجزیه کشورش را، از جمله سیاست‌ های اصلی آمریکا علیه ایران خوانده، و به دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا در این مورد، هشدار داده است.

آقای روحانی در سخنانی، در جمع دیپلمات ‌های وزارت خارجه ایران، صلح با ایران را “مادر صلح ها” و جنگ با ایران را “مادر جنگ‌ ها” خوانده و گفته است، کشورش نمی‌ پذیرد مورد تهدید قرار بگیرد. او همچنان گفته است، آمریکا این هدف را دنبال می‌ کرد که، ایران را به نقض برجام وادار کند، اما به گفته او، کشورش در این وضعیت، “هوشمندانه” عمل کرده است. رییس‌ جمهور ایران گفته است، آمریکا در تلاش برای “خسته کردن” مردم ایران است، و “سرنگونی، تجزیه، تحریم و تضعیف” را از سیاست ‌های اصلی آمریکا علیه ایران دانسته است. آقای روحانی، از خواست کشورش برای ایجاد “بهترین روابط” با همسایگانش نیز سخن گفته و تاکید کرده که، “شرایط جدید” به دنبال “اصلاح” روابط با عربستان، امارات متحد عربی و بحرین است.