اگر دونالد ترامپ رییس ‌جمهور جدید آمریکا، برجام را پاره کند، ایران آماده است به ‌سرعت، واکنش نشان دهد. علی ‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ بی ‌سی کانادا گفته است، تهران نمی ‌خواهد، شاهد پاره شدن توافقنامه هسته ای باشد، اما اگر ترامپ این توافق را […]

اگر دونالد ترامپ رییس ‌جمهور جدید آمریکا، برجام را پاره کند، ایران آماده است به ‌سرعت، واکنش نشان دهد. علی ‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ بی ‌سی کانادا گفته است، تهران نمی ‌خواهد، شاهد پاره شدن توافقنامه هسته ای باشد، اما اگر ترامپ این توافق را بر هم بزند، ایران آماده است به ‌سرعت فعالیت ‌های هسته ‌ای خود را به حالت اول باز گرداند.

آقای صالحی همچنین، اینکه ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود، از ایران حرفی نزده، را نکته ‌ای مثبت دانسته، اما در عین حال، قصد دولت آمریکا را برای ساخت سیستم دفاع موشکی برای دفع حملات موشکی ایران و کوریای شمالی، بی‌ معنی خوانده است. پیش از این، دونالد ترامپ، در دوران مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که، به برجام پایبند نخواهد بود، و توافق هسته ‌ای با ایران را پاره می‌ کند. کاخ سفید نیز در بیانیه ای، قصد دولت ترامپ را برای ساخت سیستم دفاع موشکی برای دفع حملات موشکی ایران و کوریای شمالی خبر داده بود.