مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران، امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. این مراسم با اشتراک ده هزار از شهروندان ایران برگزار شد و اشتراک کنندگان شعارهای انتقام جویانه بر ضد آمریکا سر می دادند. اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس در این مراسم تأکید کرد که انتقام خون جان باختگان […]

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران، امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. این مراسم با اشتراک ده هزار از شهروندان ایران برگزار شد و اشتراک کنندگان شعارهای انتقام جویانه بر ضد آمریکا سر می دادند. اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس در این مراسم تأکید کرد که انتقام خون جان باختگان رویداد بغداد را از آمریکا خواهد گرفت. در همین حال، دختر آقای سلیمان نیز بر ادامه مبارزه علیه آمریکا در غرب آسیا تأکید کرده است.

مراسم تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس ایران و همراهانش که در حمله هوایی نظامیان آمریکایی، پنجشنبه شب گذشته در نزدیکی فرودگاه بغداد جان باختند، صبح دوشنبه در تهران برگزار شد. مراسم استقبال و تشییع پیکر این فرمانده سپاه پاسداران از نخستین ساعات بامداد با حضور شمار زیادی از ساکنان پایتخت از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد. آیت ‌الله خامنه‌ ای، رهبر ایران، بر پیکرهای جان باختگان رویداد بغداد نماز جنازه خواند.

در این مراسم علاوه بر رهبر ایران، حسن روحانی رییس جمهور، ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، علی لاریجانی رییس مجلس نمایندگان، اسماعیل قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس و سایر مقام های رسمی این کشور اشتراک کردند.

پیکر قاسم سلیمانی و همراهانش پیش از این در بغداد و شهرهای کربلا و نجف تشییع و سپس به ایران منتقل شده بود. مراسم تشییع پیکر این فرمانده سپاه پاسداران در ایران از اهواز آغاز شده بود.

اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس در مراسم تشییع فرمانده سابق این نیروها در تهران گفت که انتقام خون جان باختگان رویداد بغداد را از آمریکا خواهند گرفت.

زینب سلیمانی، دختر آقای سلیمانی نیز در این مراسم به آمریکا هشدار داد و گفت که نظامیان این کشور در منطقه امان نخواهند داشت.

بااین حال، در ادامه واکنش ها نسبت به ترور قاسم سلیمانی و همراهانش، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که با جان باختن آقای سلیمانی، امنیت منطقه با خطر مواجه خواهد شد. آقای اوغلو تاکید کرده است که به تلاش های خود با سایر کشورهای جهان برای کاهش تنش میان آمریکا- ایران ادامه می ‌دهد.