جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، درباره وضع تحریم های جدید کنگره این کشور، علیه ایران هشدار داده است. آقای کری در توییتر خود به طرح تحریم های جدید آمریکا که توسط گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات علیه ایران تهیه شده؛ هشدار داده و گفته است که حالا زمان رفتار محتاطانه است و […]

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، درباره وضع تحریم های جدید کنگره این کشور، علیه ایران هشدار داده است. آقای کری در توییتر خود به طرح تحریم های جدید آمریکا که توسط گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات علیه ایران تهیه شده؛ هشدار داده و گفته است که حالا زمان رفتار محتاطانه است و وقت طرح جدیدی تحریم علیه ایران نیست.

آقای کری گفته است که آمریکا می تواند از راه های دیگر بالای ایران فشار وارد کند، و باید پیامدهای تحریم‌ های بیشتر را بر برجام در نظر بگیرد. این در حالیست که قرار است کمیته روابط خارجی سنا آمریکا، امروز پیش نویس طرحی را بررسی کند که تحریم‌ های ایران را در عرصه ‌های موشکی، حقوق بشر و تروریزم تشدید می ‌کند. اما مقام های ایران بارها اتهام نقض حقوق بشر و حمایت از تروریزم را بی اساس دانسته، و برنامه‌ موشکی خود را در مغایرت با برجام ندانسته اند.