اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا اعلام کرده است که از این پس برای اتباع ایرانی ویزای تجاری و سرمایه گذاری برای ورود به آمریکا صادر نمی‌ شود. در بیانیه این اداره آمریکا تصریح شده است که این تصمیم پس از انقضای پیمان “مودت” میان دو کشور و با صلاح دید مقام های آمریکایی اتخاذ […]

اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا اعلام کرده است که از این پس برای اتباع ایرانی ویزای تجاری و سرمایه گذاری برای ورود به آمریکا صادر نمی‌ شود.

در بیانیه این اداره آمریکا تصریح شده است که این تصمیم پس از انقضای پیمان “مودت” میان دو کشور و با صلاح دید مقام های آمریکایی اتخاذ شده است. به موجب تصمیم جدید مقام های آمریکایی، شهروندان ایران از این پس از حق دریافت ویزای تجاری و سرمایه ‌گذاری محروم می ‌شوند و آن دسته از ایرانی ‌ها که به واسطه این ویزا به همراه خانواده‌ های شان در آمریکا اقامت دارند، باید پس از انقضای مهلت ویزا خود، خاک آمریکا را ترک کنند. دو کشور ایران و آمریکا در سال نزده نود و پنج میلادی قراردادی موسوم به پیمان مودت را برای تسهیل در روابط اقتصادی و حقوق کنسلی به امضا رسانده بودند. اما این پیمان سوم اکتبر سال گذشته میلادی به صورت یکجانبه از سوی آمریکا لغو شد.