چین، روسیه، بریتانیا و آلمان به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای با ایران واکنش نشان دادند و خواستار حمایت از توافق هسته ای با ایران شدند. وزیر خارجه آلمان، از تصمیم احتمالی آقای ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفته که چنین تصمیمی می تواند باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی در خاورمیانه شود. روسیه […]

چین، روسیه، بریتانیا و آلمان به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای با ایران واکنش نشان دادند و خواستار حمایت از توافق هسته ای با ایران شدند. وزیر خارجه آلمان، از تصمیم احتمالی آقای ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفته که چنین تصمیمی می تواند باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی در خاورمیانه شود.

روسیه نیز هشدار داده که این اقدام “عواقب منفی” خواهد داشت. از سویی دیگر نخست وزیر بریتانیا و وزارت خارجه چین بر پایبندی دولت های شان به توافق هسته ‌ای با ایران تاکید کرده اند. این در حالیست که رسانه ‌های آمریکایی گزارش دادند، که احتمالا دونالد ترامپ در روزهای آینده از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری کند و امکان وضع دوباره تحریم ‌ها از طرف کنگره را فراهم کند. اما جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته است که ایران سیاست های خود را براساس بهره مندی از منافع برجام تعیین می کند و در این راستا انتخاب های متعددی در داخل و بیرون برجام دارد و براساس رعایت همین منافع، انتخاب ها را اجرایی خواهند شد.