بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای نفت اوپک به وین سفر کرده، می‌گوید که ایران می‌خواهد که پس از لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا تولید نفت خود را بالا ببرد. آقای زنگنه درباره تاثیر احتمالی اوپک بر این تصمیم ایران به امیر پایور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت: “اوپک باید […]

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای نفت اوپک به وین سفر کرده، می‌گوید که ایران می‌خواهد که پس از لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا تولید نفت خود را بالا ببرد.

آقای زنگنه درباره تاثیر احتمالی اوپک بر این تصمیم ایران به امیر پایور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت: “اوپک باید با توجه به سقفی که الان دارد برای ما جا باز کند، اگر می‌خواهند که قیمت‌ها تغییر نکند. ما منتظر تصمیم کسی نیستیم.”

وزیر نفت ایران ابراز امیدواری کرد که ایران “در فاصله خیلی کوتاهی” تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم‌ها برساند.

بنا است که روز جمعه (١۵ خرداد) نشست وزرای نفت اوپک برگزار شود. پیش از آن نیز نشست‌هایی با حضور مدیران شرکت‌های چندملیتی انرژی در جریان است.

وزیر نفت ایران امروز در وین گفت که اگر کشورهای جهان به دنبال ثبات بلندمدت بازار نفت هستند باید جلوی سقوط قیمت نفت را بگیرند، چرا که سقوط قیمت نفت سرمایه‌گذاری را پایین می‌آورد و انگیزه کشورهای عضو اوپک برای تولید نفت را کم می‌کند.

تخمین زده می‌شود که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات نفت ایران را تا بیشتر از نصف کاهش داد. علاوه بر این سقوط جهانی قیمت نفت در زمستان سال گذشته روی درآمدهای نفتی ایران تاثیر منفی داشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک “مقام عالی رتبه” در اوپک نوشته است که اعضا برای حفظ سطح تولید کنونی توافق دارند