جانت یلن وزیر خزانه‌داری امریکا امروز (یک‌شنبه، ۱۹ حمل) با لی چیانگ نخست‌وزیر چین دیدار و بر حل چالش‌های جهانی با یک‌دیگر گفت‌وگو کردند. یلن در دیدار با لی اظهار داشت: «واشنگتن و پکن وظیفه دارند که روابط پیچیده دو کشور را به طور مسوولانه مدیریت کنند و در مقابله با چالش‌های جهانی با همدیگر همکاری کنند». وی […]

جانت یلن وزیر خزانه‌داری امریکا امروز (یک‌شنبه، ۱۹ حمل) با لی چیانگ نخست‌وزیر چین دیدار و بر حل چالش‌های جهانی با یک‌دیگر گفت‌وگو کردند.

یلن در دیدار با لی اظهار داشت: «واشنگتن و پکن وظیفه دارند که روابط پیچیده دو کشور را به طور مسوولانه مدیریت کنند و در مقابله با چالش‌های جهانی با همدیگر همکاری کنند».

وی افزود: «روابط امریکا و چین در طول یک سال گذشته با ثبات بوده، اما باید دو کشور بیشتر در زمینه تلاش کنند».

وزیر خزانه‌داری‌امریکا تأکید کرد که واشنگتن از تاثیر ظرفیت مازاد تولید خودروهای الکتریکی چین بر اقتصاد امریکا نگران است.

لی چیانگ نخست‌وزیر چین هم در این دیدار اظهار داشت که پکن و واشنگتن باید به یک‌دیگر احترام بگذارند و باید یک‌دیگر شریک هم باشند.

امریکا در طول یک سال گذشته محدودیت بر صادرات نیمه‌هادی‌ها و سایر اقلام کلیدی به چین حفظ کرده‌است و پکن هم صادرات برخی از مواد مهم برای تولید تراشه‌ها را محدود کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv